Populaire berichten

donderdag 11 december 2014

Klaar.

Vandaag een laatste gesprek met psychologe.
Soms ....om de paar weken had ik die nog.
Van alle therapieën was deze therapie de meest succesvolle.
Ik sta weer in mijn kracht!
EMDR ....ik kan niet anders zeggen .....een Wonder!

Mijn boosheid  blokkeerde mijn vrijheid me verder te ontwikkelen.
Wel......nog steeds raak ik soms verlamd en angstig wanneer ik voor mezelf kies.
Maar wees eens eerlijk, nee, heus......waarvoor leef je ánders.
Kiezen voor mezelf betekent in volle wasdom openen.
Open staan in de dans van het leven.

Alle elementen die er zijn.... ALLE sferen, ingrediënten en creaties voelen of zeg maar PROEVEN om van  daaruit MIJN eigengemaakte menu of melodie af te stemmen.
Kijk.....niemand kan een ander iets opdringen.
Nu ben ik gelukkig niet zo'n lastige eter en ben vooral dankbaar dat ik te eten heb.
Mijn oren kunnen ook véél hebben, hahaha
Nare geluiden kan ik NU filteren of gewoon negeren.
Een valse toon haal ik eruit of stem hem/haar af of eruit.
Gif is soms nodig om ergens van te genezen, dus ik waardeer alles wat op mijn pad komt veel meer dan vroeger.
Hoe ánders kan een mens groeien dan volharding en leren doorzien dat ALLES een uitnodiging is voor de grote ontmoeting die LIEFDE heet?

Ik heb mijn eigenwaarde hervonden en dat gun ik iedereen.
Niet door mezelf minder of onbelangrijker te vinden.
NEE.....maar door een ander zijn/haar Eigenheid te gunnen.
Ik ben wel klaar voor zover ik klaar kan zijn in dit leven.
Ieder mens heeft zijn eigen keuzes te maken en is daar zélf verantwoordelijk voor.
Bovenal alle "nare" herinneringen heb ik liefde mogen ervaren.
Kronkels ....dalen en tegen de stroom op.....het was een avontuur om nooit te vergeten.
.....en mezelf vergeven, de dwalingen en angsten....de wanhoop nooit meer THUIS te komen.
Ik heb weer vertrouwen gekregen.

Niet zonder littekens en barsten.
De rimpels vallen mee....hahaha
Pijnlijke en kwetsbare plekken.....ze zullen me herinneren aan de dwalingen VOORBIJ.
Ik hoef geen strijd meer.....genoeg gehad....KLAAR.
Dat elk Mens'Wezen mag zijn waar hij/zij voor kiest.
Aan het eind komen we Allemaal thuis.
Dat is mijn overtuiging.

Lieve groetjes!





5 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat de therapie zo zinvol geweest is en je je een stuk beter voelt .Zelf twijfel ik nog wel eens over EMDR ,iets wat ik volgens mijn huisarts had moeten krijgen .Haat en boosheid zijn de meest zinloze en vernietigende emoties ,ze verstikken een mens !! Ik ben blij dat ik dat soort gevoelens los kan gaan laten ..
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg hè moest eerst ffkes EMDR opzoeken, maar heeft me een heel stuk op weg geholpen om je schrijven beter te begrijpen.
    Nu nooit meer terugvallen in je oude denken en gaan genieten zoveel je kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet het nog opzoeken wat EMDR betekent.
    Ieder geval heeft het jou geholpen en dat telt.
    Alvast een gezellig weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja zo leer je soms van kinderfilmjes nog wat nieuws haha
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En zo hobbelen we richting de feestdagen...
    En jij naar je verjaardag ???
    De 24e toch?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen