Populaire berichten

dinsdag 16 december 2014

Wonderen als een beleving.

Dit is geen fantasie, alhoewel.....mijn gedachten maken mijn werkelijkheid, dat dan weer weer wel, hahaha
Waar mag ik beginnen, eens zien....
Deze voorbije maanden hebben op mij een enorme indruk achtergelaten.
Ik kan niet langer zwijgen.
Ja, zwijgen is nog steeds GOUD, maar dan wel wanneer mijn hart me dit ingeeft.
En soms mag ik mijn hart luchten...
Kijk.....mijn gedachten brengen me soms op bepaalde golflengtes zeg maar.
Van nature of beter gezegd.....ik ben door vroegere ervaringen in mijn natuur geschaad.
Als kind praatte ik met de sterren, ook altijd erg nieuwsgierig geweest in de essentie van het bestaan.
Het waarom, waarvoor, waar, waar, wat is waar???
Niet gauw tevreden en altijd zoiets van....nou, dat zoek ik zélf wel uit!
Wel angstig voor het onbekende en dat speelt nog steeds.
Belevenissen van vroeger hebben me soms erg doen wankelen, ben ik wel normaal, of is dit "normaal'.
Nee.....een lichtwezen naast mijn bed, hoewel erg liefdevol....ik wilde wel in de muur kruipen.
Wel eens over gesproken maar iedereen wuifde dat weg...ach....je hebt gedroomd.
Op de muren krioelde het van kleuren als de wind door de bomen.
Ik kon en kan er nog steeds slecht van slapen.
Bang dat me iets onwerkelijks overkomt.
Maar dit jaar kan en geef ik mezelf de ruimte.
Kan me niet meer schelen hoe mensen over me denken....ik ben ik.
Je gelooft me of niet, het maakt me niets meer uit.
Gelukkig beleef ik alles op dit moment op een (nog) kinderlijke manier.
Vreemde wezens blijven uit mijn blikveld, daar ben ik nog steeds erg angstig voor.
In de vormen die voor mij niet beangstigend zijn zoals bijvoorbeeld vlinders, bloemen of vogels.
Ja.....soms voorwerpen die ik vind wanneer ik weer eens lekker rondscharrel.
Altijd op zoek naar schatten, hahaha
Maar wat me dit jaar het meest bij is gebleven zijn de vogeltjes.
De duif die in mijn handen stierf.....tot 2  keer toe een ontmoeting met een ijsvogeltje, één keer in mijn handen en de andere keer vlakbij in mijn gezichtveld.
Beide keren dacht ik aan mensen die overleden waren......het was als een groet uit een andere dimensie.
De laatste wonderbaarlijke gebeurtenis is een paar weken geleden.

Ik hoefde niet te werken en plots besefte ik dat op die dag mijn oudste zus jarig was.
Achteraf was ik toch nog één dag te laat, maar dat doet er even niet toe.
Ik dacht toen.....nou, dan moet ik haar wel even een bezoekje brengen met een bloemetje.
Dus ik al vroeg op pad....roosjes gekocht en de rest op de terugweg wat 'groen' bij elkaar  geplukt.
Ik moest veel aan mijn moeder denken en wat zou ze trots op me zijn, ik was mijn zus haar verjaardag niet vergeten, hahaha
Ben niet zo'n ster in verjaardagen....elke dag is niet anders, ja!
Ben elke dag jarig, vind ik.
Maar goed, ik thuis een bloemstukje in elkaar geflanst en mijn gedachten waren bij mijn moeder.
Het was nog een beetje te vroeg voor een bezoek dus ik achter de computer gedoken.
Daar hoorde ik een vreemd geluidje en dacht dat de buren op het balkon iets aan het doen waren .
Ging na enkele minuten kijken dus ik opende de deur....bleek niemand buiten te zijn.
Maar toen hoorde ik het geluidje en zag vanuit mijn balkon een ROODborstje aan de BINNENKANT op mijn VENSTERBANK zitten en wilde naar buiten!!!!
Nu moet ik altijd, wanneer ik een roodborstje zie aan mijn moeder denken....ALTIJD.
.....maar deze keer had ik aan mijn moeder gedacht en zit daar een roodborstje BINNEN.
Vóórdat ik het vogeltje heb bevrijd snel een fotootje van gemaakt.
Deze keer heb ik een bewijs.....dan nóg zijn er mensen die me een fantast vinden.
Het is oké.....veel bekendheid zal ik er verder niet aan geven.

Maar voor mij bestaat er véél meer tussen Hemel en Aarde.

Ik heb dit liedje vaak horen zingen door mijn moeder.
.....vaak in de nacht wanneer ik weer eens bang was......
Best mooi verhaal, vind je niet?
Groetjes, lies.
 





23 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig ontroerend blogje.
    Knap hoor..hoe je je gedachtes en gevoelens zo mooi kan verwoorden.

    Groetjes xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gossie een herkenbaar verhaal toch wel...
    En dat roodborstje herken ik ook...de andere oma van Marijn en Robin is een paar jaar terug overleden en iedere keer als zij een familiedag hebben of gezamenlijk iets ondernemen zien ze een roodborstje....en ook zij denken dat het Oma sterretje is...
    Snap je nu de naam Robin ?
    Leuk hè
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dit is zeker een mooi verhaal Lies .En laat anderen jou maar een fantast vinden en trek je er alsjeblieft niets van aan .Ook ik heb een paar ervaringen en die heb ik maar met een persoon durven delen omdat ook zij bepaalde ervaringen had en ik weet gewoon dat er meer is ,ergens waar dan ook !! Prachtig dat Roodborstje ,zo speciaal ,het is mijn lievelings vogeltje !!
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ik was niet heel voorzichtig hè met die eitjes haha
    Maar het resultaat mag er zijn toch?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu ik heb er eentje om mee te bellen en kan er smsje mee versturen en dat is het...maar weet zeker dat er met kerst hier een boel aan de kant liggen...anders haal ik ook mijn typemachine voor de dag grijnzzzz
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd Lies...en maak er een mooie dag van...
    Zal wel met de kerst gevierd worden of vandaag?
    Hoe dan ook geniet ervan...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oja ze noemen je al Els onder mijn blogje hihi
      Foutje moet kunnen ;)

      Verwijderen
    2. Dat gebeurt vaker hahaha
      Mag gerust hoor....geen probleem ;)

      Verwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd ,Lies.
    Morgen mag ik er weer een jaartje bij tellen.
    Hele fijne kerstdagen en liefs,
    Corry.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een dag later maar alsnog gefeliciteerd .
    Fijne dagen ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ja winterwonderland...een pracht om te zien.
    Hier hebben de kleinkids genoten van spelen in de sneeuw en slee zitten haha
    3 van 2 jaar en ja die hadden nog nooit dat witte goedje gevoeld en gezien buiten.
    Fijne jaarwisseling

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nu tijd voor de wensen...maar dan hier haha
    Een goed en gezond 2015...maak er een mooi jaar van.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lies
    Ik wens jou ook alle goeds voor 2015
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja de feestblogjes zijn weer voorbij al hebben we morgen wel nog een verjaardag...over tot de dagelijkse dingen weer...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Lies
    Zo de boom is de kamer uit en zo verder met de poets...ja er komt wat los met het ruimen van zo'n boom...grijnzzzz
    Maar bijna klaar en ben nu toch wel blij dat ik het alsnog gedaan heb.
    Gisteravond kreeg ik het ineens op mijn heupen haha
    Groetjes en fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Verouderd...tja wij allemaal toch?
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat anderen ervan vinden ???
    Je bent toch eigen baas...maar dat je aan de pc verslaafd kan raken klopt wel...maar is dat niet ook met de tv en zoveel andere dingen ?
    Groetjes en fijn weekend met wat je ook gaat doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ha denk nu zal er wel een nieuw blogje staan maar het blijft bij de oude...
    Geeft niet hoor raak mijn krabbel toch wel kwijt.
    Groetjes en fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Is niet van mezelf hoor het verhaaltje...maar het blogje eromheen wel whahaha
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De kijk op het verleden is aan het veranderen denk ik zo...goed bezig!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat is het stil bij jou Lies ,geen zin in bloggen ? Lief dat je wel leest reageert .Ik wens je een fijn weekend .Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Precies dat dacht ik ook even kijken of er wat nieuws is...geen nieuws goed nieuws toch?

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja oud is die hè...whahaha
    Leuk dat je hem even kwam feliciteren.
    Groetjes en fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen