Populaire berichten

dinsdag 9 december 2014

De Boom als Voorbeeld.

Wanneer Liefde verdwijnt..... door gebeurtenissen uit het verleden.
Zal gebrek opdoemen... in het heden.
De Zon schijnt .....door ALLE verlies heen.
.....en was er altijd.
OOK toen hij ogenschijnlijk verdween.

De schreeuw om Liefde galmt door op deze Aarde.
In rust, het meest te horen.
Dáár  groeit in vertrouwen de vrucht.
Waaruit ik ben geboren.

Groeien tot zelfstandigheid zónder vruchten van vergiffenis en overgave in mijn bestaan.
Zal de boom niet stoppen te bestaan.

....... niet de weg die men inslaat.
......niet het zaad gaat verloren.
Maar de sporen die de mens achterlaat.
Kunnen generaties overslaan om opnieuw te worden geboren.

Niet alle vruchten rijpen gelijk op.
De boom geeft in alle seizoenen.

...als niet in de vrucht, dan wel in de bloesem.

*lies*
Deze boom staat bij mij om de hoek.
De mooiste boom die ik ken.
Het is de vleugelnoot (opgezocht) ;)
Er hangen in de zomer prachtige slierten aan die ik  geweldig mooi in bloemstukken  kan verwerken.
Daarbij heb ik wel een trap nodig om ze te plukken, anders kan ik er niet bij.......
Soms mag ik naar hulpmiddelen zoeken want alléén lukt het niet.
Groetjes!









1 opmerking:

  1. Moet gelijk aan het afscheid van mijn ma denken daar heb ik een gedicht van een boom voorgedragen in de kerk...een prachtgedicht wat al die jaren is blijven hangen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen