Populaire berichten

donderdag 8 mei 2014

Duif.

Ha, ik zou nog vertellen hoe de kraamverkoop was gegaan.
Nou.......superrrr!!!
Bijna alles verkocht.
Met de kraamhuur eraf zo'n 450 eurootjes...leuk hè ?
En we kunnen nog wel 'n keer....wat zeg ik, wel 3keer! 
Dat ruimt lekker op.

Aan het eind van de dag stond ik voldaan een sigaretje te roken op de oprit.
Toen ik plotseling gefladder hoorde.
Aan de overkant van de straat zag ik een duif van het dak af vallen.
Een kater vloog erop af en ik ook....ik haalde de duif voorzichtig uit een struik.
En in mijn handen stierf ie.....
Zo zonde....zo'n mooie gezonde duif.
Ik dacht eerst dat 't een uitgeputte duif was op weg naar zijn bestemming.
Maar al snel bleek dat deze duif was neergeschoten , een gaatje in de hals.........
Zo akelig.
Eerst wilde ik de duif in de kliko dumpen maar mijn partner zei...."die kunnen we opeten".
Ja...hij heeft gelijk!
Dus op internet gekeken hoe een duif te bereiden.
Ik kon het in eerste instantie niet eten maar de dag later toch gedaan.
De duif smaakte lekker.
Treurig...dat wel.
Ik ben maar niet op speurtocht gegaan, wie heeft dit gedaan???
Het kunnen kwajongens zijn geweest, of een duivenhater.
Ik weet het niet.
Nu heeft de duif tóch nog een einddoel gehad, ons een maaltijd bezorgd.
Liever had ik de duif vrij zien vliegen, maar helaas was dat niet voorbestemd.
Maar hoe gaat het met koeien of varkens en kippen?
Deze duif heeft tot z'n laatste minuut in vrijheid kunnen vliegen.
En zo is het.
Dat zijn dood nog een lekker hapje werd, is naar mijn idee helemaal niet zo verkeerd ...toch?

Doei!



 

12 opmerkingen:

  1. Nu ik het lees denk ik gadsie maar eigenlijk heb je gelijk ook...
    Maar van die 450 Euries had je uit eten kunnen gaan...en nog luxe ook whahaha
    Dus nog voor een paar keer voorraad...s6
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt gelijk.Zo is de duif niet voor niks gestorven.
    Ik zou het niet kunnen want een duif plukken en schoonmaken is mijn ding niet.
    Je hebt aardig wat geld verdient,leuk hoor..
    Alvast een fijn weekend.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha das een tijdje geleden...nu alleen de groetjes vanaf mijn vakantieadres...I love Greece

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lies jazeker...15 daagjes griekenland...en dan zeg jij een zonovergoten nijmegen...nu wij kwamen om 12 uur aan vanmiddag op spl en het was 16 graden...brr koud
    Morgen hopelijk wat warmer...want is altijd weer ffkes wennen als we weer thuis zijn
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha je bent aardig op dreef met je bels....haha
    Moet lachen om de reacties...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja is nu ff moeilijk om vrolijke blogjes te plaatsen...komen ook wel weer
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier wil de opa nog weleens op handen gaan staan...tegenwoordig wel met de voeten op de grond grijnzzzz
    En ja het gaat allemaal wat minder snel...maar zo lang het gaat ...toch?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nu ik vind ppsjes leuk maar lees ze nooit of ze op mij slaan...teveel ellende haha
    Blijft maar stilletjes met je blogjes...geen fut of niks te melden?
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lies...ja soms geven ppsjes je stof tot nadenken maar betrek ze nooit op jezelf want dan moet je teveel denken haha....groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap gedaan ja dat wel maar niet door mij...zet wel de kleinkinderen op een plaatje maar zoiets lukt me toch niet.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha romantiek maar dan anders...laat ik raden een etentje bij kaarslicht?
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen