Populaire berichten

dinsdag 11 februari 2014

Geluk is waar 't om gaat!

Vorige week zaterdagochtend ben ik naar een proefles Zen-meditatie geweest.
De eenvoud, de rust ...het weinige dat nodig is om gewoon weer eens lekker bij mezelf  te zijn.
Het trekt me zeer.
Dus ik, in mijn enthousiasme en impuls gelijk getekend voor een 5maanden durend Zen-cursus.
Deze wordt gegeven op de dinsdagavond om 20.00uur en eindigt rond 2200uur.
Helaas ....de eerste keer trok ik 't al niet.
Na een dag werken kán ik écht niet 's avonds nog opnieuw eropuit.

Nu hoopte ik dat ik (omdat ik verlof heb) vanavond te kunnen.
Maar nee.....een beetje klussen bij m'n dochter is al genoeg.
Ik wil dan gewoon uitrusten en niks meer doen!
Echt weer iets voor mij....ik heb een opzegtermijn van 3maanden....dat wordt betalen.
Ach...weer een les geleerd, en dat is goed.

Weer een goede les geleerd!
Bedenk voor je ergens instapt.
Jaja....ik leer nog steeds.

Zo wil ik ook voorzichtiger zijn in mijn reacties.
Ook dáár ben ik TE enthousiast en wil ik graag mijn persoonlijke ontdekkingen delen.
Maar niet iedereen is daar mee geholpen. 
Soms is het zóveel beter om dan niet te reageren....we zitten niet allemaal op de zelfde golflengte zeg maar.

Het is oké....
Mijn gedachten zijn de mijne en anderen hebben ándere gedachten en dat IS zoals het is.

Verder schiet 't al aardig op met klussen.
Maar als 't aan mijn partner en mij zou liggen was het wel sneller gegaan.
Maar mijn dochter heeft haar eigen tempo....hahaha.
Ze wil soms gewoon even 'n pauze....en nadenken hoe ze alles wil.
Wij zitten soms zo in ons eigen tempo....maar dat werkt niet bij haar.
Altijd ...ALTIJD ...bijvoorbeeld op ouderavonden waar de prestaties werden besproken.
Het was nooit goed genoeg.....ze zat altijd te dromen in de klas.
Maar verder prachtige rapporten hoor!
Nee....dat kon BETER, hahaha
Nu zit ze in haar laatste loodjes.....universiteitsstudie in de criminologie.
Alleen nog een laatste scriptie en dan  heeft ze haar studie compleet afgerond.
Dan werk zoeken.....maakt mij niet uit waar.
Geluk is waar het om gaat!!!!!!

Levensvreugde heeft niets met prestaties te maken.
Niets met uiterlijkheden, maar naar mijn idee méér met innerlijk gevoel.
Ben je tevreden met jezélf of niet.
Dáár draait 't om naar mijn mening.
Maargoed, ik ben moe en wil slapen.
Dus ik duik snel onder mijn dekens.
Morgen oppassen op onze kleinkindjes.
Komt goed.



3 opmerkingen:

  1. Dat alleen maar rust willen herken ik wel...
    En dat reageren
    Ach eenieder in hun waarde laten en dat is soms moeilijk voor sommigen.
    Maar ik vind het gezellig dat je langs komt...
    Nu geluk is een deel inkomsten de ander en handiger om gelukkig te zijn.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O jeetje..ietsiepietsie te enthousiast.Kan gebeuren,hoor.Overkwam mij ook wel eens.
    Er is niks mee mis met jouw reacties.Altijd leuk als je reageeerd.
    Succes met het klussen.
    Groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En liep je postvak over?
    Nu ik kreeg een bas bloemen, maar pas na de hint hihi
    Gewoon alle vazen leeg gemaakt...en hint kwam aan.
    Nu bij de weekboodschappen kopen we zowiezo bloemen maar dit waren rode haha...fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen