Populaire berichten

zaterdag 8 februari 2014

Opnieuw beginnen!

Hallo!


Ben aan het klussen.
Jongste dochter heeft 'n paar maanden geleden een eind gemaakt aan haar relatie.
Erg ingrijpend allemaal.
Ze zat zo mooi....nét in een prachtig huisje , lieve vriend, poezen eindelijk de ruimte, het was eigenlijk zo fijn, dachten we.
Maar nee.....zoals zo vaak, schijn bedriegt.
Ze koos voor een ander pad.
Niet gezwicht voor zekerheid maar opnieuw een andere richting genomen.
Ik was héél trots op haar....heus.
Hoe leuk en lief haar vriend ook was, en dat is ie nog steeds hoor......
Ook hij moest opnieuw beginnen en ondertussen heeft hij alweer een lief meisje ontmoet.
Mijn dochter heeft met een hele hoop mazzel een prachtig appartementje toegewezen gekregen.
En nu zijn we aan het klussen.
Pfff....ik voel echt wel dat ik niet meer zo sterk ben als vroeger.
..... maar.....ik ben zó blij dat ik samen met de vader van mijn kind nog iets mag betekenen in haar rumoerige leven.
Voor het éérst in haar leven helemaal op eigen benen.
Een eigen plekje helemaal voor haarzelf.....wauwwww.
Het is niet makkelijk....de laatste loodjes , haar studie afmaken en dan werk zoeken.
Komt goed!


"Toevallig" precies op de dag dat ze de sleutel kreeg heb ik maanden geleden een week verlof aangevraagd.
Ik kan haar de hele week helpen! Fijn he?
Gisteren vooral veel schoongemaakt voordat de boel geverfd kan worden.
Vandaag de douche denk ik.
Lekker schrobben en zo.....de voegen tussen de tegels.
Het is allemaal vies, maar dat is óók wel leuk, dan krijg je tenminste eer voor je werk hahaha.
Gisteren erwtensoep uit de diepvries meegenomen en met z'n allen zitten smullen tussen de klussen door.
Ze heeft heel lieve vriendinnen die kwamen helpen schuren....fijn hoor.....
Vandaag neem ik weer lekker eten mee.
BLOEMKOOL en witlof met kaas uit de oven....daar is ze dol op.
Ik ben zo blij voor haar.
Vol vertrouwen dat haar zon na een moeilijke tijd weer zal gaan schijnen.
Als moeder wil ik zó graag dat m'n kinderen gelukkig zijn...ja.
Maar soms, zoals bij ons allemaal  lijkt het leven bijna ondraaglijk, en dan blijkt opnieuw dat het leven een enorme veerkracht bezit en veren we weer omhoog!
En zo gaat het steeds weer.


Lieve groetjes!
Lies.





5 opmerkingen:

  1. Zo heftig hoor en ja ook de moeders hebben het dan moeilijk omte zien hoe je kind aan het worstelen is. Maar komt goed met een eigen stekkie en hulp van mams en vrienden komt ze er wel.
    Groetjes en fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker een heftig verhaal.
    Gelukkig zijn er geen kinderen in het spel.Dan is de stap wel heel moeilijk.
    Fijn dat ze haar eigen stekkie heeft en zoveel lieve mensen die haar helpen.
    Waar zijn de poezen?
    Groetjes en een fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De poezen blijven bij haar ex-vriend.
      Daar worden ze prima verzorgd en wéér een andere plek met de nodige stress is op dit moment geen optie.
      Mijn dochter ziet ze nog regelmatig, ze maken 't goed.
      Daar, waar mijn dochter gaat wonen zijn héél veel katten en vooral Moos (met zwakke longen) krijgt veel stress van andere katers.

      Verwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha eerst even gaan kijken maar ten eerste is frans niet zo mijn taal en vind het maar niks haha...so wonderfull was het niet.
    Maar goed smaken verschillen...
    En bevalt het klussen of leuk omdat het voor je dochter is...weekje vrij goed besteed pfftt
    s6 ermee

    BeantwoordenVerwijderen