Populaire berichten

woensdag 11 december 2013

Ik was er even niet.

Hallo allemaal!

Ja ik was er even niet, en dat heeft zo zijn redenen.
Door omstandigheden werd ik weer eens flink door elkaar geschud zeg maar.
Als een tapijt waar jaren over gelopen is en van zijn vertrouwde plek naar buiten aan het "licht" werd blootgesteld.
Waar flink de mattenklopper over is gegaan.
Oude "stof" is verwijderd...en de wind heeft veel meegenomen gelukkig, ik kan weer een beetje "ademen".
Slijtage valt mee, hahaha.
Hier en daar  wat kale plekken maar ach.....oude patronen hè?

Ik lig nu in een ándere kamer.
De kamer waar minder over mij gelopen wordt.
Prima! ....toch?
Het is stiller en vrediger en ik begin me steeds meer op mijn gemak te voelen.
Voorbij alle herinneringen.

Elk eind heeft een nieuw begin!

Dat blijkt wel uit de vele nare dromen die ik de laatste tijd heb gehad.
Over natuurrampen bijvoorbeeld.....ik heb ze ondergaan in mijn dromen....pfff.
Ik voelde hoe het was om te midden van de chaos totaal ontredderd alleen op de wereld te zijn.
En wat ik dacht....familie weg....misschien dood.
Huis en haard weg.....enkel ronddrijvende resten van mijn bestaan.
En het moment van acceptatie en overgave aan het NU.
Hoe ik mezélf OPNIEUW bij elkaar raapte......het gevoel kwam me ergens nog bekend voor op één of andere manier....
Misschien uit een ver verleden?
Verrassend en opmerkelijk hoe ik,  in die dromen, als de natuur zélf, me weer herstelde.

Ik dacht éérst....oohhh mijn kinderen, maar al snel dacht ik....ach....misschien wel beter zo.
Dan hoeven ze deze ellende niet mee te maken, en misschien zie ik ze ooit weer terug!
Dus vervolgde ik mijn weg en zocht naar bruikbare dingen.
Opnieuw een huisje bouwen van de ronddrijvende brokstukken..... zodat ik mijn dierbaren een warm nestje kan aanbieden wanneer ze komen....dacht ik.
De hoop gaf me nieuwe kracht!
Zware stormen doorstaan....maar veerkrachtiger dan voorheen.
Rouw en verdriet heeft zéker nog zijn bestaan....
Dat hoort bij het leven.
Het gemis zal ooit weer overslaan naar de vreugde wanneer wij elkaar als NIEUW herborenen weer mogen ontmoeten!!!

Lieve groetjes!







7 opmerkingen:

  1. Zo heftig...jij dus even niet zo lekker in je velltje en ja dan is er werk aan de winkel...weet te weinig over het hoe en wat om erop te reageren maar je blog spreekt boekdelen.
    Groetjes en fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte hoor,Lies.
    Moeilijk maar je komt er wel....echt waar...
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie Elisabeth.
      Jammer dat je het verwijderd hebt.
      Ik heb je laten stikken schreef je....
      Dat is nogal een vergissing lijkt me.
      Gewoon omdat ik geen privéblogs apprecieër?
      Ik hou niet van gesloten blogs ,daar wil ik niet komen.
      Als je dat niet kunt respecteren is dat jouw keuze.
      groetjes.

      Verwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ben wat ziekjes maar kan niet want we gaan een weekend met de kids en kleinkids erop uit...dus stop het heel diep weg en blijf op de been met molletjes...en bang dat ik de anderen aansteek is er niet want 3 van de 5 kleinkids hebben ooronsteking en eentje snotverkouden net als ik...och we zien wel ik ga er zowiezo van genieten....fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen