Populaire berichten

donderdag 15 november 2012

De diepte in...

Tussen de bedrijven door neem ik ook tijd voor mezelf.
Maar goed ook want soms houd ik het niet uit...
Het leven kan gewoonweg niet altijd maar achterstallige rotzooi opruimen zijn.
Er is altijd wel íets te doen, maar het leven mag soms ook wel eens stil zijn.
Ik bedoel momenten van overdenkingen.
Ik kom uit een familie waar veel werd overdacht hahaha.
........úrenlange gesprekken NIET om tot een slotsom te komen maar om naar elkaar te luisteren.
Soms kan de waarheid, áls er een waarheid is, in het midden blijven.
Ik heb geleerd om dieper te kijken wanneer er ergens een "probleem"opduikt.
Dat ging/gaat verder dan ik besefde, tótdat er weer een  kwartje valt.
Een AHAmoment...dáár ligt ons verschil.

Erfelijk belast want soms is het een last.
Altijd maar weer moeten denken over alles.
Soms zou ik willen dat het zou stoppen, maar van de andere kant ook weer niet.
Mijn waarheid slingert ergens in het midden zeg maar.
De laaste jaren werd ik door omstandigheden noodgedwongen uit MIJN midden getrokken.
Niet uit HET midden, want dat is wat anders, hahaha.
Ik weet 't niet anders uit te leggen.
Ik vermoed  dat mijn broers en zussen dit wél  begrijpen....we hebben dezelfde genen.
Ons nestje..... allang uitgevlogen, heeft zich verspreidt en méér voortgebracht.
Ook mijn/onze  kinderen zijn erfelijk belast ...een beetje van mij, en een beetje van mijn partner.
Gelukkig maar zou ik zeggen, hahaha

Mijn keuze viel toen op iemand die mij kon aanvullen.
Een man die aan mijn behoeftes voldeed.
Zo gaat dat in veel gevallen denk ik....nou bij mij in ieder geval wel , hahaha
Inmiddels ben ik alweer 12jaar gescheiden en nog stééds hebben we een relatie.
Steeds minder behoeftes....ook bij hem lijkt me.
Langzaamaan groeien we naar een meer gezondere verstandhouding.
Op zichzélfstaand .... halfstaand ,maar op eigen benen zeg maar.
De weg terug naar mezelf is soms zwaar.... ik heb al veel pijn/angsten doorstaan.
De pijn/angst die ik ervaar, is de ervaring van de pijn en angst die loskomt bij een verschuiving in waarneming.
Het leven is soms nét een bevalling, pffft....tussen de weeën even bijkomen hoor, hahaha.

Och, ik weet niet waarom ik dit met jullie wil delen.
Het zijn gewoon mijn eigen gedachten, daarom.

Straks maar weer klussen....vandaag het achterste deel (grote lap!) van het plafond.
Als dát klaar is gaat het snel....
Kan de keuken weer teruggezet worden.....joepieieie!







5 opmerkingen:

  1. Het leven is net een bevalling pffttt aub niet weer een whahaha
    Klus ze en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha..een pracht opmerking.Mannen zullen het nooit begrijpen.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben zelf een echte denker.Helaas werd bij ons thuis weinig of niet Echt gepraat en dat heb ik altijd gemist.Gelukkig praten we hier thuis heel erg veel.Mooi dat jij en je partner zo'n goede relatie hebben nu .En succes met klussen
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wilde op je blogje reageren is die weg haha
    Nu dan hier maar en het is niet eens maandag...
    En jij een rustdag inlassen of gaat het gewoon door allemaal?
    Hoe dan ook wens je een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen