Populaire berichten

vrijdag 27 mei 2011

ik even...vervolg.

Goed gesprek , héél goed gesprek gehad met de nieuwe arbo-arts.
Nee, echt...deze man was zeer betrokken en wilde me echt helpen.
...eigenlijk is iedereen altijd zo lief voor me, ik voel een diepe dankbaarheid van binnen.
En jullie zijn ook grote schatten!!
Ik ga weer volledig werken en daar ben ik het wel mee eens.
Maar deze arts meent mij ECHT te kunnen helpen met een Gestalt Therapie.
Nou zal je je misschien afvragen.... Gestalt????...nou, ik heb er wel eens een boek over gelezen.
Alleen weet ik niet meer waar het over ging, hahaha, maar wél weet ik dat ik er erg enthousiast over was.
Het is een heel andere dan de reguliere methode, zoals cognitieve therapie.
Ik moet er wel voor naar Rosmalen, maar als het me helpt, GRAAG!
Deze arts had al veel goeie resultaten bij zijn werknemers ervaren....hij sprak er vol lof over.
Om een lang verhaal kort te houden...ik geloof er wel in.

Vermoedelijk ben ik al van heel jonge leeftijd aan het overleven en met wat er de afgelopen jaren nog bij is gekomen, heeft 't me bijna compleet leegezogen....
Dus voorlopig rustig aan en (nog) niet gaan sporten...misschien over een tijdje?
Vanmiddag is m'n auto weer goedgekeurd!! Fijn hoor!
En vanavond ga ik met 2 dochters naar een concert ....(moederdagkadootje).
Ik kan fijn gaan zitten en rustig luisteren....dus wel lekker
Fijn weekend alvast!

4 opmerkingen:

  1. Hoi Lies,
    Dat klinkt veel belovend maar ik heb daar nog nooit van gehoordIk zal eens op google kijken.
    Jij hebt er iedergeval vertrouwen in en dat is belangrijk.
    Fijne avond,ga je naar de toppers?
    Liefs,Corry.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gevonden,er is veel te lezen.

    Gestalttherapie is een effectieve vorm van therapie voor mensen die psychische problemen ervaren met betrekking tot zichzelf en hun omgeving. Te denken valt aan: klachten van depressieve aard, burn out of identiteitsproblematiek.
    Gestalttherapie is ook ontwikkeld voor iedereen die in zichzelf geïnteresseerd is en meer van zijn of haar leven wil maken.

    Veel problemen van psychische, maar ook van psychosomatische aard, zijn terug te voeren op verstoringen in de ontwikkeling naar een evenwichtige persoonlijkheid.
    Dergelijke verstoringen ontstaan door onvrijheid of een tekort in de opvoeding en groei naar volwassenheid. Dit kan leiden tot spanningen en vervreemding van jezelf. In het dagelijks leven komen deze verstoringen tot uiting in (lichaams)taal, in bewegingen, gedachten en gevoelens die contact met jezelf en je omgeving belemmeren.

    Gestalt richt zich op het herstel van het contact met jezelf en je omgeving.
    Het gaat erom dat je besef krijgt van datgene wat dergelijk contact in de weg staat. Een belangrijk onderdeel hierbij is het opsporen van onaffe zaken. Dit zijn de belevingen die niet overeenkomstig je eigen behoeften zijn afgerond en dus om aandacht blijven vragen op de achtergrond.
    Voorbeeld: je hebt een conflict met je collega en je vermijdt het om dit aan te gaan of uit te praten. Elke keer als je deze collega tegenkomt krijg je een wringend gevoel in je maag.

    In Gestalttherapie spoor je deze onaffe zaken op zodat ze aan het licht kunnen komen en alsnog aangegaan of verwerkt kunnen worden.
    Voorbeeld: je wordt je bewust van het conflict dat je hebt met je collega en gaat dit aan.

    Gestalttherapie is een actieve en ervaringsgerichte vorm van therapie. Hierbij is aandacht voor het ontwikkelen van awareness (gewaar zijn), zelfontwikkeling en het nemen van verantwoordelijkheid voor denken, doen en laten.



    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankje Corry...ik heb zelf ook even gegoogled.
    Hahaha, nee niet naar de Toppers.
    Naar Angnes Obel in de Vereniging in Nijmegen.
    Was mooi en muzikaal erg goed vond ik.
    Heerlijk rustige muziek EN op de EERSTE rij , ... nog nooit op de eerste rij gezeten.
    .... we hadden mazzel...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Oma!!! ik dacht dat ik je kwijt was....ik kon maar niet reageren. Probeerde het elke keer weer, maar het lukte niet. Nu las ik jou reactie nog bij jou WP. En nu lukt het weer!!YESSSS.

    Wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de andere bedrijfsarts. Heel fijn, hopelijk heb je er eindelijk wat aan.

    Liefs van mijn xxx

    BeantwoordenVerwijderen