Populaire berichten

donderdag 26 mei 2011

ik weer......

Daar gaan we weer....naar de arbo-arts...een nieuwe, zal me benieuwen.
Mijn manager belde gisteren al, ze vond het toch beter wanneer ik weer fulltime ging werken......
Ik heb heel die angstherapie beeindigd...het werkte voor geen meter.
Dat is 't  niet, ach, iedereen heeft wel angsten en ik wel zeker óók, maar zó erg dat ik daardoor niet kan functioneren nee.....
Weet je...ik slik betablokkers o.a. vanaf de tijd dat ik overspannen was.
Vroeger had ik NIKS nodig, ik sportte, was energiek, vrolijk, ging hier en daar, prutste wat, en voelde me zoveel beter.
Nu met die medicijnen is het soms afschuwelijk en ik kom er niet van af!!!
Nu kwam de psycholoog weer met iets anders...een burn-out (?)
OOOWW....láát 't alsjeblieft een NAAM krijgen, ik ben ten einde raad.
Ik walg en kots van mezelf omdat ik nog zo weinig, vergeleken met vroeger kán!
Als ik mezelf te zwaar belast dan zak ik door mijn benen, stukje fietsen heb ik een KOP, niet normaal!
Die blokkers zorgen ervoor dat mijn hart rustig blijft, dan , (dat vermoed ik) dan kán ik ook niet veel doen.
Ik zal het met de arbo-arts bespreken...misschien toch ook weer terug naar mijn arts.
Ik heb al eens eerder aan mijn arts gevraagd om onder begeleiding te willen werken aan mijn conditie.
Maar toen zei hij....lekker elke dag een stukje wandelen en geen zware belasting...er zijn hardlopers die daardoor het loodje leggen....hij kwam letterlijk met een voorbeeld van een sporter die ze aan de rand van het bos hadden gevonden.
Wat een malloot die dokter! Ik wil toch niet gelijk een marathon lopen?
Nouja....een nieuwe dag met nieuwe mogelijkheden....hopen dat ik een arts krijg die me een beetje de weg kan wijzen hoe nu verder te gaan.
Werken zal ik, hahaha, maar wel graag op een gezonde wijze...en met plezier.
Kijk...ik ben ooit één keer in de val gelopen, onnozel als ik was.
Maar deze keer sta ik er ánders voor....mezelf beschermen en bij de les blijven.
Niet alleen de ander, maar IK ben nét zo goed belangrijk, en heb recht op zorg wanneer dat nodig is!!!!
......ik heb gesproken, AMEN! God sta mij bij....
Fijne dag allemaal en wees LIEF voor elkaar en voor jezelf als het lukt, hahaha doei!!!

4 opmerkingen:

  1. Net een testje gedaan....ik ben zo burnd-out als maar kan.
    Dan wordt 't tijd om uit de AS te herrijzen.
    Goeie God...hoe is het mogelijk....
    Ik zal me uit de klauwen vechten...ik ben boos.
    Maarja, dáar bereik ik niets mee.
    Kalmte zal me redden.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lies
    De Beta Blokker die je slikt ,probeer eens te bedenken of je sinds je die slikt veranderd met van karakter en gemoedstoestand.Echt wij hebben er beiden hier zulke slechte ervaringen mee .Doodmoe sloom ziek ,heel veel agressie bij mijn man die normaal de goedheid zelf is en ook ik was tot twee keer toe mezelf niet door die medicijnen ,ongelooflijk wat die rommel kan doen.Even goed checken meid ,je weet maar nooit.Misschien een andere beta blokker proberen
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lies,
    Misschien een goede tip van Elsabeth?
    Zij en haar man hebben er ervaring mee.
    Wat een vreemde dokter heb jij,zeg!
    Maar ja..jij zit er maar mee.
    Liefs,Corry.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik kan het eens met de dokter bespreken?
    Ik durf nu (nog) niet te stoppen.
    Maar idd misschien een andere betablokker?
    Ik neem het mee Elisabeth.
    Bedankt voor jullie reacties.

    BeantwoordenVerwijderen