Populaire berichten

zondag 31 maart 2013

Gelijkheid.

Hallo lieve mensen......
Elk jaar met Pasen weer ben ik zo vreselijk verdrietig....echt.
Hoewel ik weet dat we het leven dienen te vieren na alle leed, ongeacht wat ook!
Dan tóch ben ik in een intens droevige stemming.
Mijn grote voorbeeld, mijn hele leven lang....... sterft op Goede Vrijdag.
Ik geloof zo in God en zijn Zoon.
En wat eigenlijk een blijde boodschap is...wordt nauwelijks nog beleefd.
...kinderen zoeken naar paaseieren,gezinnen komen samen en bereiden een héérlijk Paasmaal.
.......................................................................................................Maar vergeten de boodschap.
Dankbaarheid....Dank aan Hem die ons verlost heeft van ALLE zonden.
Ja, we maken fouten...ja, soms héél GROTE.
Dan mogen we onszelf en anderen vergeven....VERGEVEN!!!!!
Omdat wij niet WETEN/beseffen  wat we doen!!!
Met de massa meelopen...geïndoctrineerd en gemanipuleerd lopen we met de kudde mee...
Ik weiger te geloven dat dit de ZIN van 't leven is.
Kijk om me heen en zie hoeveel leed er is!!!
En waarom????
Omdat respect voor andersdenkenden niet wordt getolereerd, omdat we meestrompelen met de maatschappij.
En dan hebben wij het nog GOED, vergeleken met vele delen in deze dwaze wereld.
Zie toch hoe vrouwen worden beteugeld , ondermijnd en schandalig worden onderdrukt!!
Hoe de man zijn MACHT met succes (nog wel) uitoefent!
Vrouwen hebben verborgen intense behoeften.
LIEFDE  geven!
.....Maar zijn op een dwaalspoor gezet.(denk ik)
Steeds méér vrouwen raken verdwaald en weigeren onder te doen aan de man.
Maar deze vrouwen zijn volledig de weg kwijt.
Verstrengeld in wanhoop en angst trachten zij hun leven ZIN te geven.
Dorstig naar respect van de man trachten ze in HUN kleinzielige belevenis iets te betekenen.
Loop naar de klote!!!
Wanneer ik als vrouw me moet aanpassen aan de man komt er een weerstand vanjewelste!!!
Dáárom voelt Maria Magdalena zo'n vertwijfeling.
Ach....weet je, dit is niet makkelijk voor me.
Maar ik publiceer 't tóch!
Geen idee hoe anderen hierop reageren.
Ik ben absoluut niet anti-man...dat gaat het niet over.
Ik geloof in een gelijke samenleving waarin de vrouw evengelijk gesteld wordt aan de man!!
Dat we mogen genieten van elkaars kwaliteiten.
Liefs, lies.



 

3 opmerkingen:

  1. Hoe anderen er op reageren moet je niet uitmaken Lies het belangrijkste is toch wel dat jij vanuit je hart spreekt. Het is jouw blog. Ik vind dat je een zeer mooie tekst hebt geschreven en ik kan hier ook echt niets aan toevoegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heftig blogje.
    Ik ben niet meer gelovig maar weet de betekenis van pasen wel.
    Je tekst kan ik me wel in vinden,zoveel leed dat vrouwen aangedaan wordt.
    Je hebt het prima verwoord,ook ik kan er niks meer aan toevoegen.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker weet ik de betekenis van pasen is me met de paplepel ingegeven. Maar doe er verder niks meer mee...en dat is een bewuste keuze geweest
    Frustratie klinkt er door de tekst...maar mooi om te lezen is het wel.
    Grtjes

    BeantwoordenVerwijderen