Populaire berichten

zaterdag 4 juni 2011

citaten waar ik nog wat van kan leren :)

                                    Fascinerende uitspraken.      


De wijze heeft leren zien dat alles wat hem ergert in de ander, iets zegt over hemzelf en niets over de ander. De wijze gaat dan op zoek in zichzelf om daar te ontdekken waaruit die ergernis voortkomt. Daarna gaat hij aan het werk met wat hij diep verborgen in hemzelf aantreft. Tenslotte dankt hij de ander die hem ergerde voor dit geschenk.”

Uit: ‘Dagen van inzicht en verwondering’ (H. Stolp en H. Wagenmakers

Onwetendheid is de bron van alle kwaad.

Socrates.

 ..uh....    (persoonlijk vind ik 'kwaad' niet het juiste woord, ik zou zeggen, alle onvrede)
Ohhhhaaha...hoe durf ik.... Socrates corrigeren oeps!

“Als de roos zichzelf siert, siert zij ook de tuin”

Uit een gedicht van Friedrich Rückert ‘Welt und Ich’




“Mensen zijn niet om over te praten, maar om mee te praten.”

B.J. Kouwer in Existentiële psychologie (1973)
Deze vind ik echt een kei-goeie uitspraak.
...misschien wel de beste die ik OOIT zal lezen



“De wijze is in staat de mensen om zich heen te laten zijn zoals ze zijn, met al hun goede, donkere, lieve en irritante kanten. De wijze oordeelt niet, maar probeert alleen maar te begrijpen waarom de ander zo is. Daarom is de wijze een zege voor de medemens. Vanwege dit begrip en dat geschenk voor de vrijheid.”

Uit: ‘Dagen van inzicht en verwondering’ (H. Stolp en H. Wagenmakers)

En nu komt er een van mij.
uh....
Weten is als een los blad dat naar beneden dwarrelt.
Oftewel...de taal van de ziel ligt geborgen en veilig onlosmakelijk in het loslaten.....
*bron: Lies. Uit: ochtendgezwam. doei!

3 opmerkingen:

  1. Mooie uitspraken en die van jou mag er ook wezen.
    Met mensen praten vind ik ook een ijzersterke.
    En socrates verbeteren..hihi..hij leeft toch niet meer.
    Doeiijj..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. SOCRATES VAST EERST ZELF GOED GEOEFEND,
    LOLLL...

    EN SOMS OVER ANDEREN PRATEN
    IS IETS WAAR JE SOMS NIET ONDERUIT KAN...

    EN IDD. RODDELEN IS IETS ANDERS
    DAAR BEN IK OOK GÉÉN FAN VAN!!! ;)

    FIJNE ZONDAG MEIS...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Lies, ik moet jou ochtendgezwam oftewel jou uitspraak een paar keer lezen om het goed te begrijpen...maar ja het is nu ook al nacht.
    Kan nie slapen...
    Druk weekje gehad die als laatste dag mijn verjaardag was. 45 jaar...alweer. En nog steeds is het moeilijk om dingen los te laten.
    Weet je...heb veel felicitaties gehad en cadeautjes blijf ik dan toch ook nog steeds leuk vinden. En natuurlijk een dikke smakkerd van mijn mannetjes. Maaruhhh, weet je waar ik nu niet van kan slapen als er toch een paar mensen je vergeten...voor mij best wel belangrijke mensen. Juist de mensen waar je veel om geeft of hebt gegeven en die vergeten je dan...
    Stom hee?
    Voel me dan net nog een klein kind.
    Kan he? je kan het vergeten..
    Ik vergeet niet gauw belangrijke mensen.
    Maaruhh ik ben blij met wat ik allemaal heb hoor.
    Een gelukkig gezond en liefdevol leven. hihi
    Ik denk dat ik dat blaadje maar naar beneden moet laten dwarrelen...zoals jij dat zegt. ;-)
    Maar het is nog geen herfst hoor. hihi
    Morgen lekker nog een dagje vrij. Ga nu maar weer eens proberen te slapen. En dan uitslapen en dan niksen. Oh heerlijk, is lang geleden dat niksen.
    Toedeloe.
    Wilde zomaar wat nachtzwammen.

    Liefs van mij xxx

    BeantwoordenVerwijderen