Populaire berichten

zondag 18 oktober 2015

Zomaar.

Desiderata

Max Ehrmann

Wees kalm temidden van het lawaai en de haast en bedenk, welke vrede er in stilte kan heersen. Sta op goede voet met alle mensen, zonder jezelf geweld aan te doen. Zeg je waarheid rustig en duidelijk, en luister naar anderen; ook zij vertellen hun verhaal. Mijd luidruchtige en agressieve mensen; zij belasten de geest.
Wanneer je jezelf met anderen vergelijkt, zou je ijdel en verbitterd kunnen worden, want er zullen altijd kleinere en grotere mensen zijn dan je zelf bent. Geniet zowel van wat je hebt bereikt als van je plannen. Blijf belangstelling hebben voor je eigen werk, hoe nederig dat ook moge zijn; het is een werkelijk bezit in het veranderlijke fortuin van de tijd. Betracht voorzichtigheid bij het zaken doen, want de wereld is vol bedrog. Maar laat dit je niet verblinden voor de bestaande deugd; veel mensen streven hoge idealen na, en overal is het leven vol heldendom.
Wees jezelf. Veins vooral geen genegenheid. Maar wees evenmin cynisch over de liefde, want bij alle dorheid en ontevredenheid is zij eeuwig als het gras. Volg de loop der jaren met gratie, verlang niet naar een tijd die achter je ligt. Kweek geestkracht aan om bij onverwachte tegenslag beschermd te zijn. Maar verdriet jezelf niet met spookbeelden. Vele angsten worden uit vermoeidheid of eenzaamheid geboren.
Leg jezelf een gezonde discipline op, maar wees daarbij lief voor jezelf. Je bent een kind van het heelal, niet minder dan de bomen en de sterren. Je hebt het recht hier te zijn, en ook al is het je al of niet duidelijk, toch ontvouwt het heelal zich zoals het zich ontvouwt, en zo is het goed. Heb daarom ook vrede met God, hoe je ook denkt dat Hij moge zijn en wat je werk en aspiraties ook mogen zijn; houd vrede met je ziel in de lawaaierige verwarring van het leven. Met al zijn klatergoud, somberheid en vervlogen dromen is dit toch nog steeds een prachtige wereld.
Streef naar geluk.

Hoe bekend dit kleine berichtje ook is, het raakt me telkens weer wanneer ik het lees.
Bij het opruimen van een kast kwam ik het weer tegen.
Dit is eigenlijk alles wat ik nog kan/wil delen.
Genoeg moois en turbulentie in mijn leven.
Het is zoals het is, en ik tracht er maar het beste van te maken.
Liefs, Lies.
foto van kleinzoon daar in de verte.......
..... op een stukje van deze prachtige planeet.



 

14 opmerkingen:

  1. Krachtvoer hier maar de moeite van het lezen waard...al ben ik er niet zo mee bezig wat wel en niet goed is...het is zoals het is en maak er het beste van...wat er ook op mijn pad komt...
    En trein 11 ?
    Groetjes en geniet je dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt een heel mooi schrijven en mij raakt het ook .Zo bezig zijn met wat goed voor me is wat niet ,hoe om te gaan met al die gevoelens .Eigenlijk ook een beetje mindfulness wel .Ik ga dit opslaan voor mezelf om terug te kunnen lezen .
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie waardevolle woorden.
    Groetjes,Corry.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja leuk hè...die zoeken niet de meest voor de hand liggende plekjes op ;)
    Mannen ook niet haha
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja dan is alles gebruikt ..ziet er altijd zo leuk uit..
    Zowel de soep als de halloweenversieringen.
    Doe er alleen op het blog wat mee haha
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ha je was even op mijn blogfeestje...al was ik er zelf die dag niet haha
    Andere dingen te doen..maar zit er weer op en voel me maar een dag ouder grijnzzzz
    Groetjes en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja gelukkig hebben we soms die keuze ;)
    Geen griezels in ons leven toelaten...
    Geniet je zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als het terug gisteren was dan had ik nog rustdag... ;)
    Nu weer aan de slag...morgen oppassen.
    Slaap wel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is stil op je blog ,geen inspiratie? Dus kom ik gewoon even groeten .
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mogge Lies
    Ja regen is een must maar liefst als ik er niet door hoef haha
    Groetjes en geniet je dag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja daan heeft een kinderziekte...Wilde vanaf gister niet eten en niet drinken en helemaal in paniek als er wat in zijn mond kwam...
    Maar nu we weten wat het is scheelt dat wel
    hand-voet-en-mondziekte-blaasjes o de tong en die zijn pijnlijk...maar komt goed ;)
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Denk ga toch eens even kijken hoe het hier is...wordt er niet wijzer van maar je krijgt wel de groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk om weer wat te horen van je...
    Er is intussen nogal wat veranderd.
    Corry in een revalidatiecentrum met een gebroken enkel en de andere enkel verstuikt...moet 6 weken rust en dan weer leren lopen met een rekje. Zo sneu dat ze op haar verjaardag niet thuis is...en met de andere feestdagen. Wens je een fijne kerst en proficiat met je verjaardag op 2e kerstdag toch?
    Liefs en geniet van de feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zomaar uit het niets weer een berichtje...leuk ;)

    BeantwoordenVerwijderen